Birøkt

22.07.2021

Vi har bestemt oss for å starte med bier og da var det bare å melde seg på nybegynner kurs for Birøkting! Veldig spennende og lærerikt! Med dette så bidrar vi til miljøet med bier som gjør en aldeles fantastisk jobb med pollingering av blomster og naturen :) Til gjengjeld får vi fantastisk honning som smaker helt utsøkt!

Vi har bestilt 3 bikuber men forløpig vet vi ikke om status på avleggere som er produsert, men vi krysser fingrene for at alt går bra og vi får 3 bikuber med Krainer bifolk. Ekstra utstyr til bikubene er bestilt inn og vi holder på innrede et rom i garasjen for lagring av diverse ting til birøkt.

Vi gleder oss kjempe masse og i slutten av oktober er siste del av praksisen gjennomført og jeg kan si meg ferdig meg kurset og en nybegynner i birøkt.

For å kunne flytte bikubene så trenger vi også sertifisering, og forhåpentligvis blir det sertifiseringskurs til høsten som jeg skal melde meg opp til. Da kan man om ønskelig flytte bifolkene til plasser som trenger polinering! Tenk hvor mye mer multer vi nå får på multemyrene! :) 

Oppdatering kommer når vi nærmer oss målet.

Bjørnebergmyrens Høns & Hage Roskova
Fersk bedrift i 2020
Drevet av Webnode
Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang